Remont silnika – kiedy się opłaca?

Silnik stanowi najważniejszą część w każdym samochodzie. Jego uszkodzenie stanowi największy problem, i w zależności od rozmiaru szkód mówić można o jego wymianie, na nowy, lub remoncie kapitalnym. Naprawę silnika warto powierzyć fachowej firmie takiej jak Renomat, ponieważ jest to niezwykle skomplikowany proces. W jego skład wchodzi wiele czynności, od demontażu silnika, przez regenerację głowicy, bloku silnika, wału korbowego, dalej uwzględniają montaż uszczelek, śrub, panewek, napędu rozrządu, wymianę filtrów i płynów, po montaż silnika. Oprócz tego może uwzględniać montaż koła zamachowego, wtryskiwaczy, czujników, czy alternatora i rozruszników. Oczywiście, samych czynności może być o wiele więcej, jednak jak nietrudno zauważyć, na kapitalny remont składa się wiele skomplikowanych czynności. W zależności od rodzaju silnika oraz koniecznych prac zmieniają się koszty naprawy. Odrębną sprawą jest również stawka godzinowa osoby, która podejmie się pracy. Kwestię samych części, oszacować można na kwotę od 5 tysięcy złotych, robociznę można wycenić na kwotę od 1500 zł. Pamiętajmy jednak, że są to wartości minimalne, a górna granica może sięgnąć kwoty pięciocyfrowej, ale pamiętajmy, że za jakość się płaci. Stąd też wiele osób woli nabyć stary samochód, z którego pozyska silnik, lub sam silnik. Jednak pozyskanie takiego silnika zawsze obarczone jest ryzykiem, ponieważ nigdy nie wiadomo, w jaki tak naprawdę jest stanie.

Opłacalność.

Jedną z sytuacji, kiedy remont silnika się opłaca, jest ta, gdy sam silnik był regularne serwisowany. Wówczas można być pewnym, że eksploatacja motoru uwzględniająca regularne wymiany oleju i płynów, pozwoliła na utrzymanie jednostki we właściwym stanie. Wtedy to remont może ograniczyć się do niewielkich czynności, jak między innymi kontrola jego stanu oraz wymiana uszczelek. Taka naprawa jest więc tania, i z pewnością bardzo opłacalna, o wiele bardziej niż poszukiwanie nowe motoru. Silnik opłaca się także poddać kapitalnemu remontowi, gdy zwyczajnie nie znajdziemy zastępczej jednostki, a nowy silnik stanowi spory wydatek, a przy tym nie dysponujemy funduszami, by zakupić nowy pojazd. Podobnie sprawa ma się odnośnie ogólnego stanu samochodu. Jeśli całe podwozie oraz nadwozie są nowe, w dobrym stanie, wtedy warto rozważyć remont silnika, jeśli silnik był najlepszą z części, a mimo to, ze starości się zepsuł, wówczas naprawa staje się zupełnie nierentowna. Opłacalność remontu wzrasta wraz z dostępnością zamiennych części. Nawet te poddane regeneracji stanowią dobry wybór, jednak należy pamiętać, aby były one markowe. Tak naprawdę o opłacalności poinformuje nas mechanik, któremu powierzymy samochód. Fachowiec musi ocenić on najpierw szkody, sprawdzić ich zakres, dostępność części, i wówczas jest w stanie oszacować ostateczny koszt naprawy. Im wyższy zakres zniszczeń, części zamienne droższe, a nakład pracy większy, tym koszty remontu silnika wzrastają. Nie warto jednak oszczędzać na częściach, kupując tanie, ale wadliwe, ponieważ wtedy i tak czeka nas albo kolejna naprawa, albo remont będzie w ogóle nieopłacalny. Dlatego remont przeprowadzić należy tylko u fachowca i tylko na dobrych jakościowo częściach.

Wróć

RENOMAT S.C.

Trzebinia ul.Długosza 5

renomat@interia.pl

32 61 21 391

Godziny otwarcia:

Poniedziałek - piątek : 8:00 - 17:00

Sobota: 8:00 - 14:00